Utazó Ügynök

Világjáró biztosítós

Az én Amerikám – 1. rész
New York nem Amerika!

img_2622.JPG

Gyerekként éltem meg a videó magyarországi térhódítását. Nekünk nagy dolog volt, hogy akkor nézzük a filmeket, amikor kedvünk van hozzá. Korábban a tv-adás nagyon kőkorszaki módon volt elérhető. Ma már olyan nehéz elképzelni, hogy hétfőnként nem volt adás, csak egy csatornát nézhettünk, és azt is csak fekete-fehér készüléken, plusz még távkapcsoló sem volt. Mondjuk nem is kellett váltogatni a csatornákat…

Szóval a videó elhozta a házimozi élményét. Csak akkor még nem a kép és hangminőség volt professzionális, hanem a filmek kazettákra rögzítésének lehetősége.

A videó Amerikát is „magával hozta”. Nekünk akkor minden menő volt, ami amerikai. Pontosabban csak az volt menő, ami amerikai. A történeteket imádtuk – még ha ostobák is voltak –, a sokszor üres karakterek voltak a hőseink, és úgy általában a hollywoodi stílus szerint akartunk élni.

És Amerikát is az amerikai filmekből ismertük meg. Los Angeles, New York, Washington, Miami stb. voltak a kedvenc helyeink. Tizenévesen nem gondoltam, hogy egyszer eljutok ezekbe a városokba. (Mondjuk Los Angelesben még nem jártam, szóval várom a felajánlásokat!)

Mikor 2012-ben először utaztam New Yorkba már felnőtt voltam, és akkor már jóideje imádtam utazni, jártam számos helyen, és tisztában voltam azzal, hogy milyen filmes helyszíneket fogok ott látni. (Gyerekként a Time Square és Beverly Hills elég közel voltak egymáshoz. Nem voltam okos gyerek.)

Szóval New York leginkább a filmek miatt vonzott. Látni akartam Amerikát, találkozni akartam a hőseimmel.

Utazás előtt több olyan emberrel beszéltem, aki járt már a „Nagy Almában”, és mindenki azt mondta, hogy New York nem Amerika. Inkább olyan, mintha egy külön ország lenne.   

Azt kell mondanom, hogy ezzel teljesen egyet értek. Vagyis ezt csak azután értettem meg, miután jártam más amerikai városokban is.

New York zsúfolt, hangos, koszos (Manhattan és Brooklyn bizonyos részein azért vannak rendezett tiszta részek), drága és kis túlzással nincs két egyforma nemzetiségű ember. – De mégis úgy gondolom, hogy egyszerűen az egyik legjobb hely a világon!

Személy szerint az igazán kedvenc részeim Brooklyn Heights, Chelsea, Greenwich Village és természetesen a 42. utca.

img_8884_2.JPG

A városban sétálni lenyűgöző, lépten-nyomon ámulatba ejt az a különleges atmoszféra.

Rengeteg ikonikus film forgatási helyén jártam, ezek nekem hatalmas élményt jelentettek. Természetesen tetszenek a fantasztikus épületek, az utcai művészetek, de számomra akkor is az az egyik legszuperebb érzés, amikor ott vagyok egy mozis emlék helyszínén, abban a pillanatban megelevenedik a film, és azonnal látom magam előtt a sztorit.  Illetve amikor egy olyan filmet nézek, amit New York utcáin forgattak, sokkal jobban tudok azonosulni a történettel.

Gondolatban szinte egyszerre voltam szereplője az Annie Hall, a Tőzsdecápák, a New Jack City, a Die Hard 3 filmeknek.

Persze New York ennél sokkal több, szinte feldolgozhatatlan élmény, de első alkalommal mégis egy mozis utazásként éltem meg.  

img_8876_2.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://utazougynok.blog.hu/api/trackback/id/tr3114392340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2018.11.26. 16:31:49

Igen, én is pont ugyanígy voltam vele, hiszen mindent szinte ismert az ember. :) Annyira jó érzés filmekben olyan helyszíneket látni, ahol már jártál. A Times Square, a Central park, a 5th, a Szabadság szobor, a Grand Central Terminal, a Brooklyn és a Verrazano Bridge, a Queensboro Bridge a Roosevelt Island-lanovkával, a sornak nincs is vége. Most, mikor másodszorra voltunk, még a Katz-hoz is elmentünk, ahol Meg Ryan előadta a színlelt orgazmust. És szabad is volt az az asztal. :) És a Friends-házat is megnéztük, tiszta röhej, hogy így 2018-ban még mindig tülekedni kellett másokkal a fényképlehetőségért.

Fehérlapos 2018.11.26. 16:31:51

Egyetértek! Így egyben!
Bocs.

Egy kis video · https://www.youtube.com/channel/UCVbB2UafP2iCT-YdSE0XpZw 2018.11.26. 16:31:54

Nagyon lógott az orrom, amikor elmetróztam az eredeti Szellemirtók tűzoltóállomásához, és épp felújítás miatt az egész le volt takarva... :)

Utazó Ügynök

A 80-as években voltam gyerek, amikor már érezhető volt a szocializmus puhulása. Egyre többen kezdtek nagyobb magánvagyonnal rendelkezni, ennek okán szép lassan felértékelődtek a megtakarítások és a biztosítások. Én egy budai lakótelepen nőttem fel, egyszerű, átlagos családban. Gyerekként az egyik nagy előnye az volt a paneldzsungelnek, hogy mindig sokan játszottunk együtt a házak között. Volt egy srác, Ákosnak hívták, a szülei biztosításokkal foglalkoztak. Ákos egy nap lehozta a térre a biztosító új prospektusát, amiben egy képregény formájában ismertették a cég szolgáltatásait. Minden gyerek kapott olyan füzetet, és a képregény miatt kincsként kezeltük. Nagyon vigyáztam rá, és azonnal hazavittem, megmutattam a szüleimnek. Arra emlékszem, hogy úgy reagáltak: „Ja, hát igen. Ez azért ilyen igényes ajándék, mert Ők biztosítósok!” Ákos szüleit mindenki okos, irigylésre méltó emberként ismerte. Ők voltak a BIZTOSÍTÓSOK. Így, csupa nagy betűvel. Amikor a Generali Biztosító csapatához csatlakoztam, eszembe jutott ez a történet, és magamban elmosolyodtam. Ma már én is a BIZTOSÍTÓS vagyok. Hogy hogy jön ide az utazás? Több, mint 15 évig Magyarország vezető utazási irodáiban dolgoztam, és jártam a világot. A munkám inkább szenvedély volt, de aztán végül a pénzügyek és a biztosítások felé fordultam. Ám az utazás máig szerves része az életemnek. Egyszer valaki azt mondta, hogy mennyire eltérő attitűdű emberek az álmodozó utazó és a racionális biztosítós. Elmesélem, hogy én hogyan csinálom. Vagyis hogyan lehet megfontoltan álmodozni.

Friss topikok

  • Egy kis video: Nagyon lógott az orrom, amikor elmetróztam az eredeti Szellemirtók tűzoltóállomásához, és épp felú... (2018.11.26. 16:31) Az én Amerikám – 1. rész
süti beállítások módosítása